RODO
Klauzula informacyjna dla osób biorących udział w konsultacjach społecznych za pośrednictwem strony internetowej smartcity.sierpc.pl oraz ekostrateg.com.
Kto jest administratorem danych osobowych?
Zgodnie z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych (RODO), administratorem Państwa danych osobowych jest Burmistrz Miasta Sierpca (ul. Piastowska 11, 09-200 Sierpc), zwany dalej Administratorem. Kontakt z Administratorem: +48 24 275 86 86, info@sierpc.pl.
Administrator jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo przekazanych danych osobowych oraz przetwarzanie ich zgodnie z przepisami prawa.
W jakim celu i na jakiej podstawie prawnej wykorzystujemy dane?
Państwa dane osobowe będziemy wykorzystywać w następujących celach:
- organizacji konsultacji społecznych projektu „Strategii rozwoju miasta Sierpca na lata 2021-2030 w kierunku Smart City” oraz innych konsultacji, realizowanych za pośrednictwem strony internetowej smartcity.sierpc.pl lub ekostrateg.com (podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit. e RODO) – „zadanie realizowane w interesie publicznym”;
- założenia konta użytkownika w serwisie ekostrateg.com (podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit. b RODO) – „wykonanie umowy”;
- kontaktu w sprawach związanych z udziałem w konsultacjach (podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit. a RODO) – „zgoda”.
Przekazanie danych osobowych w zakresie konsultacji społecznych czy założenia konta jest dobrowolne, ale niezbędne dla wzięcia udziału w konsultacjach lub założenia konta. Odmowa przekazania danych osobowych może się wiązać z brakiem możliwości udziału w konsultacjach czy założenia konta. Podanie danych osobowych dla kontaktu w sprawach związanych z udziałem w konsultacjach jest dobrowolne.
Informujemy, że dane osobowe nie będą wykorzystywane dla podejmowania decyzji opartych wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowania, w rozumieniu art. 22 RODO.
Jak długo będziemy wykorzystywać dane osobowe?
Dane osobowe będziemy wykorzystywać przez okres niezbędny do realizacji opisanych powyżej celów. W zależności od podstawy prawnej będzie to odpowiednio:
- okres posiadania konta użytkownika;
- okres realizacji konsultacji społecznych i związanych z tym obowiązków prawnych;
- okres do momentu ewentualnego wniesienia sprzeciwu;
- okres do momentu ewentualnego wycofania zgody.
Jak wycofać zgodę?
W każdej chwili przysługuje Państwu prawo do wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych – w przypadku danych, które na jej podstawie są przetwarzane. Jeżeli skorzystają Państwo z tego prawa – zaprzestaniemy przetwarzania takich danych i zostaną one usunięte. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem wykorzystania danych osobowych w okresie, kiedy zgoda obowiązywała.
Jakie mają Państwo prawa?
Mogą Państwo złożyć do nas wniosek o dostęp do danych osobowych (informację o przetwarzanych danych oraz ich kopię), sprostowanie danych (gdy są one nieprawidłowe), przeniesienie danych (w przypadkach określonych w RODO), usunięcie lub ograniczenie przetwarzania – na zasadach określonych w RODO. Niezależnie od praw wymienionych wyżej mogą Państwo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania Państwa danych osobowych, jeśli podstawą prawną ich wykorzystywania jest zadanie realizowane w interesie publicznym (art. 6 ust. 1 lit. e RODO).
Mają Państwo także prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli uważają Państwo, że przetwarzanie Państwa danych narusza przepisy prawa.
Komu przekazujemy Państwa dane osobowe?
Z zachowaniem wszelkich gwarancji bezpieczeństwa danych, oprócz osobom upoważnionym przez Administratora, Państwa dane osobowe możemy przekazać:
- podmiotom uprawnionym do ich otrzymywania zgodnie z przepisami prawa;
- podmiotom przetwarzającym je w naszym imieniu (np. dostawcom usług technicznych i podmiotom świadczącym nam usługi doradcze);
- innym administratorom (np. kancelariom notarialnym czy prawnym).
Jak można się z nami skontaktować w sprawie ochrony danych osobowych?
W sprawach związanych z ochroną danych osobowych prosimy o kontakt z naszym inspektorem ochrony danych: rodo@jamano.pl.